مهمترین ویژگی های یک یخچال چیست ؟

ویژگی یخچال

بدون شک یکی از مهمترین لوازم آشپزخانه یخچال میباشد . در نظر گرفتن امکانات و موتور و همچنین ابعاد برای خرید یخچال بسیار مهم است . در طراحی هر یخچال از تکنولوژی های متفاوتی استفاده میشود و بروز بودن این تکنولوژِی یا به عبارت دیگر وِیژگی های یخچال ها بسیار مهم  است تا نیاز هر خانه و خانواده ایرانی را برطرف کند . در این مقاله به بررسی ویژگی های یخچال می پردازیم . 

1- ابعاد و حجم یخچال و یخچال فریزر ها 

کلور - تولید کننده لوازم خانگی

یکی از مهمترین فاکتور های یک یخچال ابعاد آن است اینکه یخچال در محیط آشپزخانه جای مناسبی قرار بگیرد و محیطی با طراحی و جلوه زیبایی را بسازد اهمیت دارد . یخچال را میتوان به یخچال های کمبی و ساید ها و همچنین دو قلو ها تقسیم کرد .

همچنین تعداد افراد خانواده نیز در انتخاب ابعاد یخچال نیز اهمیت دارد . 

یخچال فریزرهای کمبی کلور مدل روسو سری 70 علاوه بر طراحی بسیار جذاب و مینیمال دارای ابعادی برای آشپزخانه ای که فضایی برای یخچال های ساید یا دو قلو ندارند . این نوع یخچال ها علاوه بر جایگیری مناسب در آشپزخانه بروزترین تکنولوژی هایی مانند سیستم سرمایش twin cooling  و هوم بار را دارا میباشند همچنین کمپرسور کم مصرف اینورتر می باشد.

 

عرض ارتفاع عمق
7002000740

 

یخچال فریزر با ابعاد بزرگتر نیز برای خانواده های با جمعیت بیشتر و یا اگر سبک زندگی دارید که اکثر اوقات در خانه غذا درست میکنید مناسب تر است . این یخچال ها دارای حجم بزرگی میباشند . به عنوان مثال یخچال فریزر مدل گلوری پلاس دارای ابعاد زیر می باشد . 

 

عرض ارتفاععمق
12001800640

 

                                          

2 – مصرف انرژی یخچال و یخچال فریزر ها 

مصرف انرژی یکی از مهمترین فاکتور ها میباشد زیرا مصرف انرژی کم به بهینه بودن عوامل زیادی بستگی دارد . در یخچال های کلور وجود کمپرسور کم مصرف اینورتر همچنین استفاده از گاز R600 و موتور فن BLDC و طراحی با تکنولوژِی بروز به مصرف انرژی A+ در یخچال ها منجر شده است . 

 

3- گردش هوا و فیلتراسیون

کلور - تولید کننده لوازم خانگی

اگر گردش هوا در یخچال انجام نشود مواد غذایی تازگی خود را خیلی سریع از دست میدهند . وجود سیستم گردش هوا عمر مواد غذایی را بالا میبرد همچنین سیستم فیلتراسیون باعث میشود مواد غذایی بوی یکدیگر را نگیرند و طعم و عطر خود را حفظ باشند . 

4- جنس بدنه یخچال 

ورق بیرونی یخچال ها به صورت رنگ شده و خود رنگ در بازار موجود است . پر واضح است که ورق های رنگ شده به مرور زمان رنگ آن ها از بین میرو اما ورق های خود رنگ اینگونه نمی باشند . در یخچال فریزر های کلور از ورق های خود رنگ کره ای با قابلیت ضد خوردگی استفاده میشود که در نوع خود از بهترین ها میباشد . 

 

5- موتور و کمپرسور 

قطعا کمپرسور یکی از مهمترین قطعات یک یخچال فریزر محسوب میشود . یکی از بهترین کمپرسور ها کمپرسور اینورتر است که این نوع کمپرسور ها طول عمر بیشتری دارند و همچنین صدای کمتر . از دیگر ویژگی های این نوع کمپرسور مصرف انرژی کمتر است که در یخچال فریزر های کلور نیز  استفاده شده است . این نوع کمپرسور ها در زمان نیاز دور موتور را افزایش یا کاهش میدهند .

6-امکانات و ویژگی ها

بدون شک یکی از ملاک های مهم در انتخاب یخچال فریزر امکانات آن است . امکانات جدید  میتواند  نشان دهنده بروز بودن تکنولوژی یخچال ها نیز باشد . در زیر نمونه از امکانات یخچال فریزر روسو سری 70 را بررسی کرده ایم .

سیستم گردش هوای چند گانه : یکی از امکانات خوب که باعث طراوت و تازگی مواد غذایی میشود . 

چیلر : وجود محفظه چیلر یکی از آپشن های خوب هر یخچال در خانه میتواند باشد . چیلر محفظه ای است که دما در منفی یک دنگه می دارد و میتوان مواد غذایی را نیمه منجمد نگه داشت . 

فیلتر کربن  : این فیلتر باعث میشود مواد غذایی بوی یکدیگر را نگیرند . 

سیستم بدون برفک : شاید بتوان گفت این سیستم یکی از مهمترین آپشن ها برای هر یخچالی میتواند باشد 

 

این ها ویژگی های پایه یک محصول است که باید به آن توجه کنید همچنین گارانتی محصول و پشتیبانی از دیگر نکات مهم خرید میباشد

دیدگاهتان را بنویسید